Digital Age – Yellow Pages RehberBot, Serhad Akkoç Röportajı

Digital Age dergisinin Genel Müdürümüz Serhad Akkoç ile Yellow Pages chatbot’u olan RehberBot üzerine yaptığı, Ocak 2017’da yayınlanan röportajı aşağıdan okuyabilirsiniz.

Chatbot’u ne zamandır kullanıyorsunuz ve neden kullanmaya karar verdiniz?

Teknolojinin ve dijital dünyanın bugünkü sınırlarını belirlemek çok güç. Her gün başka bir yenilik çıkıyor karşımıza. Dünyada henüz sayılı örneğini görebileceğimiz chatbotlar ise hızla hayatımıza giren eğlenceli teknolojik gelişmelerinden bir tanesi. Belli ki dünya devlerinin üzerinde çalıştığı ve uygulamaya aldıkları chatbot’lar, önümüzdeki dönemlerde sıklıkla karşımıza çıkacak ve heyecan konusu olmaya devam edecek. Biz Yellow Pages olarak, teknolojinin akıl almaz hızına karşılık, pratik ve kullanıcıların hayatlarını kolaylaştıran yeniliklere inanıyoruz; önem veriyoruz. RehberBot, bu yaklaşımımızın en önemli örneklerinden biri. 2016’nın son çeyreğinde Türkiye’nin ilk firma rehberi robotu RehberBot’u hayata geçirdik. Türkiye’nin ve dünyada ilk firma rehberi robotunu sunan ekip olmamız ise ayrıca gurur verici.

Chatbot’u uygulamalarınızda nasıl kullanıyorsunuz?

Bugün 890 binden fazla firmanın yer aldığı YellowPages.com.tr üzerinden Mesaj Gönder butonundan ya da Facebook Messenger ile Yellow Pages Türkiye hesabından ulaşılabilinen RehberBot ile kullanıcılar rehberde firma arayabiliyor ya da rehbere firma ekleyebiliyorlar. RehberBot kullanıcı davranışları ise oldukça ilginç: Hemen ilk günlerde kullanıcıların RehberBot’u anlamadıklarını ve bir yapay zeka ile konuştuklarının farkında olmadıklarını gözlemledik. Hızla konuşma dilimizi yumuşatıp, daha samimi, günlük konuşmaya çektik. Cümlelerimizi kısalttık, böldük. Ve en önemlisi, bugün mesajlaşma yazışmalarının en önemli desteği olan “emoji” görsellerini ekledik. Yönlendirmelerimizi daha açıklayıcı yaptık ve örnekler verdik. Yaptığımız her değişikliğin hızlı bir şekilde olumlu sonuçlarını aldık. Dijitalin büyüsü de burada zaten. Her şey gerçek zamanlı ve hızlı… İlk gelen mesajlar ile son gelen mesajları karşılaştırdığımızda doğru kullanımda %80’in üzerinde bir artış gözlemledik. Kullanıcı davranışları tüm geliştirmelerimizde her zaman bize rehberlik ediyor.

Chatbot size nasıl fayda sağlıyor? Bilgi verebilir misiniz?

Satın alma kararlarımız için online kaynakları kullanma şeklimiz baş döndürücü bir hızla değişiyor. Eskiden bilgisayar başında geçirdiğimiz zamanın ne kadar arttığını, bu sırada ihtiyacımız olan ürün ya da hizmetlere ulaşmak için nasıl araştırma yaptığımızı, en çok hangi günlerde ‘’satın al’’ butonuna tıkladığımızı konuşurduk. Şimdi “bilgisayar başı” diye bir şey kalmadı. Gece gündüz yanımızda taşıdığımız cep telefonumuzdan, mutfak masasına bıraktığımız tabletten ya da salonda televizyonun yanındaki dizüstü bilgisayarımızdan internete giriyoruz. Doğal olarak müşteri kanadında böyle bir online arama davranışı varsa, firmalar tarafında da buna cevap verecek online bulunma davranışları olmalı. Ekibimizle birlikte geliştirdiğimiz RehberBot, firmaların online bulunurluluklarını artırmalarına yönelik en güzel örneklerden biri. RehberBot ile birlikte online aramalarda en çok bakılan firma ismi, adres ve telefon datası gibi bilgileri kullanıcılar RehberBot üzerinden kolaylıkla ekleyebiliyorlar. İstatistiklere bakacak olursak RehberBot’la konuşan kullanıcıların %55’i  RehberBot’u “firma arama”, %37’si ‘’firma ekleme’’ için kullanıyor. En çok arananlar ise ‘’cafe, hastane, çiğ köfteci’’ gibi lokasyonu önemli olan işletmeler. Böylece rekabetin çok yoğun olduğu bir ortamda farklı sektörlerdeki kullanıcılarımızın dijital ortamdaki hayatlarını kolaylaştırıyor diyebiliriz.

Yellow Pages Türkiye, firmalara yerel arama, dijital haritalar, KOBİ’lere özel mobil uyumlu (responsive) web siteleri ve mobil siteler, bayi ve franchise web siteleri, online yayıncılık ve reklam, manuel coğrafi koordinat belirleme gibi alanlarda hizmet veren Türkiye’nin lider markasıdır. Türkiye’nin en büyük online firma rehberi YellowPages.com.tr’de, 630 farklı kategoride 890.000’den fazla firma yayınlanmaktadır.

Ya siz ne düşünüyorsunuz?