İnternet Caddesinde Hala Bir Tabelanız Yok Mu?

Bu da ne demek? diyebilirsiniz… Ama günümüzün gerçeği bu.

Dükkan açmaya karar veren bir KOBİ’nin evrak işleri ve dekorasyonunu tamamladıktan sonra ilk işi tabelasını yaptırmak. Işıklı, led, 3 boyutlu çok özenilen harika tabelalar yaptırıyorlar. Sokağından, caddesinden geçen potansiyel müşterileri kendilerini bulabilsinler, ihtiyaç duyduklarında hatırlanabilsinler diye. Temel amaç nedir? Tabi ki daha çok müşteri çekebilmek ve daha çok para kazanabilmek.

Peki asıl soru şu? Sokağınızdan geçen müşteriler sizin için yeterli mi? İhtiyaç duyduklarında akıllarına siz geliyor musunuz?

Bir de kullanıcı tarafından bakalım. Günümüz dünyasında cep telefonu ve bilgisayarı elinden düşmüyor. Bir tesisatçı, teknik servis, halı yıkamacı ya da estetik merkezi ihtiyacında yaptığı ilk şey telefonundan ya da bilgisayarından bulunduğu bölgede bu işi yapan firmaları aramak oluyor. Firmayı buluyor, arıyor ya da navigasyon ile dükkana gidiyor.

İşte makalemizin başlığının oluşmasının ana sebebi olan konu bu. Yani internette sizi arayan potansiyel müşterileriniz bu dünyanın en kalabalık ve aradığınız herşeyi bulabileceğiniz caddesinde sizi bulabiliyorlar mı? Bunu kısaca yaptığınız iş ve bulunduğunuz il ya da ilçe de arama yaparak siz de görebilirsiniz. Firmanızı internette ve en popüler harita platformlarında bulabiliyor musunuz?

Bu soruya cevabınız “Evet” ise. Doğru yolu bulmuş ve muhtemelen gelen potansiyelleri müşteriye çevirebiliyorsanız, iyi durumdasınız demektir.

Fakat internette bir tabelanız yoksa ya da bu konuda tam olarak neler yapacağınızı bilmiyorsanız bu yazımız size ışık tutacaktır.

Web Sitesi / Web Sayfası:

İnternet caddesinde dükkanınızı görünür kılmanın ilk kurallarından biri. İhtiyacınıza göre tek sayfa, çoklu sayfa ya da e-ticaret sitesi düşünebilirsiniz. Eğer gerçekten ilgilenebilecekseniz ya da teknik olarak donanımlıysanız kendi sitenizi tasarlayabilirsiniz. Fakat içeriği veririm benim için tasarlansın derseniz yaptığınız işe uygun bir sayfa ya da site tasarlatabilirsiniz. Kullanıcılar artık alışveriş öncesi mutlaka araştırma yapıyorlar. Ve unutmayın web siteniz internetteki kurumsal kimliğinizdir. Müşterinize güven verir. Ürün ve hizmetlerinizin kendisine uygun olup olmadığını görebilir.

Bir web sitesi yaptırmaya karar verdiyseniz bir kaç kritik noktaya dikkat etmenizi tavsiye ederiz.

  • Cep telefonu ve tabletlere uyumlu mu?
  • Yol tarifi ve bir tıkla arama özelliklerine sahip mi?
  • Siteniz kurumsal kimliğinizi yansıtıyor mu?
  • Anlaşılır mı ve sahip olduğunuz hizmet içeriğini içeriyor mu?
  • Tasarımı sade ve kullanıcının istediği bilgiye ulaşmasını sağlıyor mu?
  • Hizmet aldığınız yere dilediğiniz zaman ulaşıp destek alabiliyor musunuz?
  • İnternet aramalarında bulunabiliyor mu?

Ihtiyacınıza göre tek sayfalık ya da çok sayfalı web siteleri konusunda destek almak isterseniz buraya tıklayıp formu doldurabilirsiniz. Yellow Pages Türkiye Dijital Reklam Uzmanları size ihtiyacınıza uygun bilgileri verip sorularınızı yanıtlayacaktır.

Yerel Rehberler:

Firmanızı mümkün olduğunca çok yerel rehbere kaydedebilirsiniz. Türkiye’de en eski ve dünya üzerinde de en popüler olan firma rehberi YellowPages.com.tr bunlardan biri. Firma bilgilerinizi ücretsiz ekleyebilirsiniz. Ya da sayfanızı sahiplenip, çok daha kurumsal bir görünüm ve zengin içerik ile yayınlatıp, sektörünüz, sattığınız iş ile ilgili yapılan aramalarda bölgenizde öncelikli yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde hem daha çok bulunur olup hem de rakiplerinize karşı avantaj sağlamış olursunuz. Yalnız unutmayın! adres, telefon numarası gibi değişikliklerde mutlaka güncellemelerinizi yapın.

Türkiye’nin firma rehberine kaydolmak için buraya tıklayıp formu doldurabilirsiniz. Yellow Pages Türkiye Dijital Reklam Uzmanları size ihtiyacınıza uygun bilgileri verip firmanızı tercihinize göre ücretsiz ya da zengin içerikli yayınlanmasına destek olabilirler.

Harita Platformlarına Kayıt:

Firmanızın Apple, Google, Yandex başta olmak üzere harita platformlarına doğru şekilde konumlandırılmasını sağlayın. Bunu bazı platformlarda kendiniz yapabileceğiniz gibi takip etmek ve uğraşmak istemezseniz profesyonel destek alabilirsiniz. Ancak unutmayın müşteriniz kapınıza kadar gelebilmeli. Özellikle bir rakibinizin kapısına gitmesini istemiyorsanız bu platformlarda doğru şekilde yer alabilmeyi önemsemelisiniz.

En popüler harita platformlarına nasıl kayıt olacağınızı bilmiyorsanız için buraya tıklayıp formu doldurabilirsiniz. Yellow Pages Türkiye Dijital Reklam Uzmanları size ihtiyacınıza uygun analizleri yapıp bu konuda destek olabilirler.

Google AdWords:

Google, Türkiye’nin ve dünya’nın en çok kullanılan arama motoru. Ve milyonlarca firmanın web sitesi listeleniyor. Türkiye’de internet kullanıcılarının %98 gibi büyük bir oranı  Google’da size arıyor. Kullanıcının yaptığı aramalarda, arama sonucuyla ilişkili kimi bulabiliyorsa onun bilgilerine ulaşıp, karşılaştırma yapıp potansiyel müşterisi olarak ilk adımı atıyor.

Google AdWords, Google da yapılan aramalarda daha bulunabilir ve daha ayrıcaklı görünmenin bir yolu. Üstelik reklamlar görüntülendiğinde hiç bir bedele tabi değilken sadece reklamınıza tıklanıyorsa ücret ödüyorsunuz.

En kritik özellik ise sizin ürünleriniz ve hizmet bölgeniz ile ilgili yapılan aramalarda bulunabilir oluyorsunuz. Doğru yönetildiğinde müşteri ve para kazanmanın en iyi yolu.

Google reklamcılığı ile ilgili danışmalık ya da destek almak isterseniz buraya tıklayıp formu doldurarak destek alabilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamları:

Facebook ve Instagram gibi reklam seçeneklerini de sektörünüze göre kullanabilirsiniz. Facebook kullanıcıları arasından cinsiyet, yaş aralığı, bölge gibi hedeflemeler yapıp reklamlarınızı potansiyel müşterilerinize gösterebilirsiniz. Bu reklamları kendiniz yönetebileceğiniz gibi yine profesyonel destek alabilirsiniz.

Kafanızda hangi hizmetin işletmenize uygun olduğu konusunda soru işaretleriniz varsa Yellow Pages Türkiye Dijital Reklam Uzmanlarımız size bu konuda destek olabilirler. Buraya tıklayıp formu doldurabilirsiniz.

Bunların dışında tabi ki çok farklı reklam model ve seçenekleri de mevcut. Biz küçük ve orta ölçekli işletmelerin özellikle olmazsa olmazlarını sıralamaya çalıştık. Unutmayın müşteriniz online dünyada sizi arıyor. Ya sizi bulur ya rakibinizi. Yellow Pages Türkiye, Dijital Reklam Uzmanları ile sorularınızı yanıtlamaya ve size destek olmaya her zaman hazır.

Bol kazançlı günler dileriz.

Bilgisayar Programcılığı ve İşletme mezunu olan Şebnem Yaşar, banka ve GSM tecrübelerinin ardından 2007 yılından beri Yellow Pages Türkiye bünyesinde çalışmaktadır. Yaşar, Yerel Arama ve Coğrafi Konumlandırma, Satış ve Satış Sonrası ekiplerinin yönetimini gerçekleştirmektedir.

Ya siz ne düşünüyorsunuz?